Sztyca amortyzowana – rodzaje
Jeździsz na rowerze ze sztywną ramą? Brakuje Ci komfortu podczas jazdy? Ni jesteś w stanie odbyć dłuższej trasy rowerowej z powodu braku odpowiedniego poziomu wygody? Twój wspornik amortyzowany nie pracuje prawidłowo? Jeżeli tak, to koniecznie zapoznaj się z poniższym tekstem, w którym znajdziesz remedium na wspomniane problemy. Zapraszamy do lektury!
Sztyca amortyzowana ze stalową sprężyną
Wszystkie wspomniane we wstępie problemy stanowią spore utrudnienie, odbierające przyjemność z jazdy na rowerze. Produktem, który okaże się pomocy jest sztyca amortyzowana. Sztyce można podzielić na dwa rodzaje, różniące się działaniem wspornika. Pierwszy typ charakteryzuje się metalową sprężyną umieszczoną w środku sztycy, której twardość możemy dowolnie regulować za pomocą pokrętła. Bez względu na to, ile ważymy, modele z takim systemem z pewnością przyniosą nam ulgę i podniosą komfort. Większość produktów tego typu bez problemu pasuje do wszystkich siodełek z aluminiowymi lub stalowymi prętami.
Sztyca z elastomerami
Na rynku dostępne są również wsporniki pozbawione wewnętrznej sprężyny, jednak i w ich przypadku mamy możliwość wybrania odpowiedniego poziomu twardości. Posiadają one bowiem dwa elastomery umieszczone pomiędzy metalowymi częściach. Cały mechanizm oparty jest na czterech sworzniach. Regulacja twardości odbywa się za pośrednictwem wymiany elastomerów. Zestaw ze sztycą powinien zawierać bowiem kilka ich par, charakteryzujących się różną twardością. Do nas należy wybór jednej z nich.